lørdag den 20. november 2010

Første babykreation

Efter et par kedelige dage i sengen og en misset 25 års fødselsdag er jeg blevet færdig med den første hjemmegjorte ting til baby. En djævlehue i morbærsilke. Jeg har forsøgt mig med Gros opskrift til størrelse 6 måneder, og strikket den med det tyndere garn og på tyndere pinde (2 mm) i håb om den skulle komme til at passe en nyfødt forårsbaby. Resultatet er dog ikke blevet helt som jeg havde håbet. Den er lige løs nok i det. Heldigvis går der nærmest intet garn til sådan en lille sag, så jeg har rigeligt til endnu et forsøg på 1,5 mm pinde i de 50 g jeg købte. Garnet er forresten utroligt lækkert og dejligt blødt, så jeg er på jagt efter en opskrift på en lille trøje eller bukser i det samme garn, men det er vist ikke lige sådan at finde. Desværre.

4 kommentarer:

  1. Den ser nu meget sød ud. Og blød, får totalt lyst til at røre ved den :)
    Er det forresten en speciel slags trøje du er ude efter, cardigan lukket eller hvad? For har en bog med nogle opskrifter, og jeg synes da selv at de er ret søde selvom jeg ikke lige ved om det er det du er ude efter og om de passer i garntype. Lad mig vide hvis du vil høre mere?

    SvarSlet
  2. Jeg tror nu også den vil blive rigtig fin, hvis jeg lige prøver 1 gang mere.

    Det er ikke nogen speciel opskrift jeg søger, men jeg synes bare ikke jeg har lyst til at eksperimentere for meget med garntykkelse og størrelser når det er et lidt større projekt. Jeg tror garnet er 50g/200m ca.

    SvarSlet
  3. Hmm... ved ikke helt om det passer. Men har tænkt mig at scanne dem ind i byttehandel med Rappedikke, så kan da også maile dem til dig hvis det er? Kan godt være de ikke passer til ligepræcis det garn. Men synes det er ret fine opskrifter, så kan jo være at du kan bruge dem til noget andet ellers?

    SvarSlet

læg gerne en kommentar -Så bliver jeg glad:)