torsdag den 24. februar 2011

Fedtfri gulerodskage

Jeg har været ved at rydde op i køkkenet, og faldt over en opskrift på en kage, som min veninde og jeg yndede at bage dengang i de glade folkeskoledage. Desværre har opskriften nærmest været væk siden, og er på besynderligste vis dukket op her i mit sprit nye hjem. Anyways, opskriften lyder sådan her:

Dejlig svampet gulerodskage

2 æg
250 g farin (5 dl)
500 g groft revet gulerod
325 g mel (10 dl)
1 tsk bagepulver
2 tsk natron
½ tsk salt
2 tsk vaniljesukker
3 tsk kokosmel
2,5 dl æblemos

Æg og farin piskes rigtig godt. Æblemos og revne gulerødder røres i. De tørre ingredienser blandes og røres i dejen.

Kagen bages i en smurt bradepande (25x35 cm), på miderste rille, i 40 min., ved 190 grader.

Kagen afkøles og vendes ud på en rist.

kokosmel kan evt. skiftes ud med rosiner, æbletern eller hakkede nødder.

God bagelyst derude:)

(Opskriften er fra et rundt regnet ti år gammelt dameblad, men jeg kan desværre ikke huske hvilket)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

læg gerne en kommentar -Så bliver jeg glad:)