søndag den 31. januar 2010

1. klasse?

Jeg er lige kommet ind med toget fra Aalborg til Århus. I Hobro stod der et par på, hvor kvinden meget gerne ville ind og sidde på 1. klasse. De havde ikke ikke bestilt billetter dertil hjemmefra, men hun fik forklaret manden at dem kunne man købe i toget, så de satte sig derind. Det er simpelthen noget jeg aldrig har forstået. Hvad er det for nogle mennesker, som gider at betale det dobbelte for at sidde derinde. Selv sidder jeg altid i stillekupeen når jeg kører alene, for jeg kan helt ærligt ikke holde ud at høre på andre menneskers bavl, men jeg kan jo heller ikke lade være med at lytte;) Så ved I det. Nå, men altså, jeg sidder i stillekupeen, hvor sæderne er magen til dem på første klasse. Den eneste forskel jeg har lagt mærke til er at togstewardessen idag var inde og fodre dem med et æble og så har jeg hørt nogle råbe på kaffe derinde fra engang. Men i mit hovede giver det altså igen mening at betale det dobbelte for en kop kaffe og et æble? Er der præstige i at sidde derinde og for hvem? Hvorfor? Det skulle da lige være for at slippe for ung fyr med meget tung parfume og dertil hørende kvalme hele vejen.

Min mor og jeg er forresten ved at være færdige med den lille cardi, men vi løb selvfølgelig tør for garn til de sidste 4 centimeters krave, så nu må jeg i garnforretning og på posthuset med det imorgen, så den kan blive færdig og afleveret til sin ejerpige inden vinteren er forbi. Hvis den da nogensinde bliver det. Men først skal jeg lige være vikar fra 6.45 til 14.00. Hvem der bare var a-menneske... God søndag aften og godnat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

læg gerne en kommentar -Så bliver jeg glad:)