søndag den 17. oktober 2010

Første babykøb

Efter scanningen i fredags måtte jeg liiiige et smut i Hønsefødder for at købe den første lille ting til vores lille pige (som jeg, efter at have fået bekræftet er en pige, pludselig tænker måske er en dreng). Det blev til den her cardigan fra poppy rose, som hun bare bliver så fin i, når hun engang skal hjem fra sygehuset. Nu er jeg bare i tvivl om str newborn måske kan risikere at være for lille, men omvendt vil jeg heller ikke købe en, der er for stor. Stort dilemma;)

Billedet er lånt hos poppyrose.dk

6 kommentarer:

  1. jeg købte præcis denne til min dreng! :D i str 50 (newborn) og han kan stadig passe den ;) han er 7 uger nu.. så mon ikke det går :D

    Kh
    Sasha

    SvarSlet
  2. Åh, tak for tippet:) Så beholder jeg denne. Jeg har også opdaget at den næste hedder 3-6 måneder, og den synes jeg altså lyder liiige i det største;)

    SvarSlet
  3. Når man kender kønnet så bliver det sjovt nok helt legalt at begynde shopperiet. Og Hønsefødder er jo spækket med fristelser!

    Blusen er super fin, men er det næsten ikke en skam at hun kun kan passe den i kort tid? Min yndlingsstrikkebluse til Ingrid var str. ½ år, og der blev ærmerne bare foldet op en enkelt gang mens hun voksede helt til den.

    SvarSlet
  4. Den er så fin og jeg ville helt sikkert også beholde den i den mindste størrelse. Jeg havde slet ikke noget i str. 50 da Ida blev født fordi jeg fik at vide fra alle, at det alligevel ofte var for småt. Men det resulterede så i, at alt det tøj vi havde til hende var alt for stort de første par måneder selvom hun ikke var en lille pige. Så denne gang skal jeg helt sikkert også have 2-3 sæt tøj i newborn størrelse.

    SvarSlet
  5. Min datter har den helt magen til også i str. newborn. Nu er hun 5 uger gammel og der er stadig masser af vokseplads i den.
    Jeg vil også sige behold den - det er ikke det samme hvis alt bare er for stort i starten!

    SvarSlet
  6. Flertallet har talt, og det ser ud til jeg beholder størrelse newborn;) Jeg er i øvrigt også kommet i tanke om, at hvis jeg køber den i et nummer større vil den komme til at passe allebedst til sommer, men til den tid sikkert være for varm.

    SvarSlet

læg gerne en kommentar -Så bliver jeg glad:)